מארק בוהן – Marc Bohan
מעצב אופנה יליד פריס,את ניסיונו באופנה רכש בשנים 1945-1958 עת שימש מעצב זוטר בבתי האופנה של פיגה, של מולינה ושל פאטו.ב- 1958 מונה בבית דיור כמנהל הסניף שלו בלונדון , ושנתיים אחר-כך נקרא לשוב לפריס ולתפוס את התפקיד של המעצב הראשי בבית דיור (לאחר שאיב סאן לורן פוטר). בשנות ה- 60 נחשב בוהן למעצב המסוגל להפוך את אופנת הרחוב לאופנה עילית ולשמר בה את הרוח הצעירה של התקופה.האוסף המפורסם ביותר שלו עוצב ב- 1966 בהשראת הסרט "ד"ר ז"יוואגו".בוהן ידוע בסגנונו האלגנטי ובשמלות הערב שלו העשויות מאריגים אקזוטיים.ב- 1989 נפרד בוהן מבית דיור לאחר כמעט 30 שנה .
מהפכה תעשתיית
שם כולל למסך שינויים חברתיים וכלכליים. מעבר ממצב שבו רוב האוכלוסיה חיה בכפרים ומתפרנסת מחקלאות, למצב שבו עיקר התעסוקה היא בתעשייה ורוב האוכלוסיה חיה בערים.
מוהיר
אריג העשוי מצמר אנגורה בעל שיער ארוך ומבריק . אריגי המוהיר נארגים באופן רפוי ומשולבים בהם לעתים גם סיבי צמר או משי . המוהיר משמש בעיקר למעילים , מקטורנים ובגדי חורף למיניהם .
מחוך
תפקידו של המחוך רצועה שמצמצמת את היקף האיבר עליה היא מולבשת להצר היקפים תוך דחיסת האיברים וצימצום הנפחים ביניהם זו דרך מלאכותית להצר את המותן. חלק אחד מבד אלסטי שמחטב את הגזרה בחוזקה או מתקן אותה במעט.המחוך מרים את החזה מעלה כדי שיראה שופע יותר, ובו בעת נועד לתת לגוף מראה דקיק, אך הוא מפריע לתנועה ולזרימת דם חופשית ,במאות הקדומות בגלל שהיה מולבש צמוד מאוד לגוף גרם לא פעם להתעלפויות ולבעיות אורתופדיות.
מחטב
תחתון קצר או ארוך שמחטב את הבטן, המותניים והחלק העליון של הירכיים. בזכות האלסטיות אין הגבלת תנועה.
מידות חזייה
בחזייה האותיות A-G מסמנת את נפח גביע החזייה ואלו המספרים (65, 70,75) מסמנים את היקף בית החזה. השילוב בין השניים יוצר את מידת החזייה הנכונה.
מייק-אפ
זהו בסיס לאיפור, תפקידו להשוות לפנים מרקם וצבע אחיד, לכסות ולהעלים נמשים או כתמי שמש.
מיני פוש אפ
בדומה לצורת כריות הספוג הנוקשות המצורפות לחזיות הפוש אפ, יש כריות סיליקון. הן דומות מאד לתחושת השד הטבעית ויכולות להחליף את כריות הספוג בחזייה ולתת נפח גמיש יותר לחזה.
מינימליזם
זרם באמנות, עיצוב, אדריכלות, מוזיקה ושירה שהתחיל כתנועה בשנות ה-50 של המאה ה-20 ופרח בשנות ה-70 וממשיך עד היום להיות אלטרנטיבה סגנונית.
מיסוני – Missoni
חברת אופנה איטלקית המנוהלת בידי אוטביו מיסוני (נולד ב- 1921) ואשתו , רוזיטה (נולדה ב- 1932) . החברה נוסדה בשנת 1953 בידי שני בני הזוג ניסוני. לשניהם היה ניסיון באופנה : אוטביו היה בעל מפעל לבגדי עבודה ורוזיטה עיצבה דגמים לסלון הכלות שהיה בבעלות משפחתה.בעזרת כמה מכונות סריגה החלה משפחת מיסוני לייצר סריגי אופנה שנמכרו למעצבים . משנות ה- 70 החלו למכור את הסריגים שלהם תחת שמם והסריגים נחלו הצלחה מסחרית רבה. סריגי מיסוני מצטיינים בצבעוניות עשירה ומתוחכמת ובמרקמים מורכבים ורבי השראה. מוצרי מיסוני כוללים : אפודות , חליפות , מקטורנים , מעילים ושמלות. למיסוני חלק נכבד בהחדרת הסריגים לאופנה הבין-לאומית וסריגיהם, הנמכרים במחירים גבוהים ,נחשבים לסמל של מעמד .
מיתוג – Branding
המילה מותג היא הלחמה של המילים מוצר ותג. מיתוג הוא תהליך המוסיף ערכים ומשמעויות למוצרים באמצעים כמו אריזה, עיצוב, שם, פרסום ושיווק. תהליך מוצלח של מיתוג מוביל ליתרון מובהק לאורך זמן של המוצר על פני מוצרים או שירותים דומים אחרים. הצרכנים בוחרים בו בזכות זהותו המשדרת הבטחות לשיפור המעמד החברתי וסגנון החיים.
מקס פקטור – Max Factor
מקס פקטור היה מאפר שבתחילת דרכו עבד עם הבלט המלכותי הרוסי בתחילת 1900 היגר לארצות הברית ושם בין השנים 1930-140 היה אחד מהמאפרים הראשיים של כוכבי הקולנוע הגדולים לתקופה, דוגמת- פיליס הייבר, קלודט קולברט, בטי דיוויס ועוד. המצאות רבות בתחום האיפור מיוחסות לו ביניהן הריסים המלאכותיים. בעזרת איזכור בקרדיט של סרטים רבים, הופעות בתפקידים זעירים בקלונוע ובעיקר בזכות כוכבות קולנוע שהסכימו להופיע עבורו בפרסומות צבע למגזינים הפך מותג הקוסמטיקה "מקס פקטור" לנודע בעולם כולו ומהווה כיום אחת מחברות הקוסמטיקה הגדולות בעולם שלשורתיו הצטרפו לאחרונה הסלברטיאות- כרמן אלקטרה ופאמלה אנדרסון.
מראה האמפיר
סגנון אופנה נשי מתקופת האימפריה הראשונה של נפוליאון בונפרטה בצרפת 1799-1815 . סגנון זה מאופיין בקו מותניים גבוה הממוקם מתחת לחזה , במחשוף עמוק ובשרוולים קצרים ומכווצים .
מראה הבלון
בשנות החמישים , בעת שצלליות הבגד השתנו מדי עונה מן הקצה לקצה יצא פייר קארדין ב"מראה הבלון" . מראה זה המזכיר בצורתו בלון טשטש את צורת הגוף הנשית ויצר נפח במרכז הגוף
מראה הטרפז
צללית זו הינה צרה באזור הכתפיים ומתרחבת בצורת טרפז אל עבר המכפלת (המסתיימת באמצע הברך) . בשנת 1958 הציג איב סאן-לורן בן ה- 22 את האוסף הראשון שעיצב בעבור בית דיור . אוסף זה היה מבוסס על צללית הטרפז.
מרי קוואנט
מרסל דושאן
1887-1968, אמן צרפתי שהתגורר לסירוגין החל משנות ה- 20 ואילך, בפאריז ובניו יורק. ב- 1913 המציא את ה"רדי מייד" הראשון: גלגל האופניים, ה"ר"די מייד" הוא חפץ יומיומי "מוכן מראש" , שמוצג בהקשר אמנותי- וכך הופך ליצירת אמנות. דוגמת המשתנה של דושאן, שהוצגה על קיר המוזיאון, לאחר דיון ארוך באיזה גובה בדיוק ראוי לתלותה. דושאן היה גם שחקן שח מצטיין, אוצר תערוכות, מעצב וסוחר אומנות- ועורר לא פעם סקנדל ציבורי סביבו. על קברו נרשם- לבקשתו "וחוץ מזה אלה האחרים שמתים תמיד". אוסף מרשים של עבודותיו מוצג במוזיאון ישראל.
משי
סיבי המשי מופקים מפקעת זחל המשי. מגעו יבש ובעל ברק טבעי ובעל כושר ספיגה אך צורך טיפול מיוחד. הטוויה הינו תהליך מורכב הכולל פריעת המשי מהפקעת. הסיב ממנו מורכבת הפקעת העוטפת את הזחל יכול להגיע לאורך של כ- 1,2000 מטר.