קוביזם – Cubism
סגנון אמנותי שהתפתח בתחילת המאה ה- 20 ומקורו בציור המפורסם של פאבלו פיקאסו "העלמות מאביניון" . בציור זה נעשה ניסיון ראשון מסוגו לצייר גוף אנושי ולהראותו מכמה זוויות אפשריות בה בעת . מאפייני הסגנון הם צורות גיאומטריות שטוחות הבאות במקום צורות טבעיות (נטורליסטיות) . הציירים הבולטים של סגנון זה הם : פאבלו פיקאסו וג'ורג' בראק .
קולקציה
מגוון הדגמים לעונה החדשה ,המוצגים על ידי מעצבי האופנה לקניינים ולנציגי המדיה .האוספים החדשים מוצגים פעמיים בשנה בתצוגות אופנה ראוותניות המיועדות לקהל נבחר
קולר
צווארון המקיף את הצוואר כמו קולר של כלב ומשאיר את הכתפיים חשופות . אחד מחידושי האופנה של מדלין ויונה .אשר כיום ידוע בעיקר כ"צווארו גזרת מרלין מנרו"
קונפקציה
ייצור המוני . ייצור בגד בתהליכים תעשייתיים בכמויות גדולות , במידות ובצבעים שונים.
קופרוז
קופרוז היא תופעה בעור שגורמת לו להראות אדמומי. המונח מקורו מהשפה הצרפתית שפרושה "ראש אדום " או בשפתו הרפואית טלאנגיקטזיס התרחבות כלי דם רחיקניים (נימים ועורקיקים) של השכבות השטחיות של העור המשוות לו מראה אדמדם. התופעה הזו עלולה להופיע כחלק מתסמינים של מחלות שונות או תוצר מאוחר של טיפול הורמונלי ממושך, לכן מומלצת בדיקת רופא עור. הטיפול נע בין הסתרה במייקאפ ,ועד לייזר,פוטודרם, גלי רדיו ועוד.
קוקו גבריאל שאנל
1883-1971, מעצבת אופנה צרפתייה. החלה את פעילותה בשנות ה־30 של המאה ה-20 , עיצוביה מהווים מהפכה בדפוס הלבוש הנשי, כיוון שהיא ויתרה על השימוש במחוכים ,עיצוביה התאפיינו בפשטות ובאלגנטיות, מאופיינים בקווים גיאומטריים וצורות פשוטות, מאוד פונקציונצלים ונוחים לעבודה. החידושים,הטלטלות וצווי האופנה המפתיעים שהנחיתה. שאנל התפרסמה בזכות עיצוב שובר מוסכמות, שהתבסס על פשטות ונוחות. היא זו שהלבישה את הנשיים המכנסיים ואפילו את השיזוף, שנקשר אז עם פשוטי העם, הפכה ל"שיק". הבושם שלה "שאנל 5" יצא ה- 1921 , והפך אותה לאישה עשירה מאוד.הבושם היה הניחוח הראשון שלא היה מזוהה עם פרח מסוים. שאנל נהגה לומר כי עיצבה רק פריטי לבוש שרצתה לעצמה ואם שאר העולם רוצה גם- זה בסדר מבחינתה
קימונו
צורת שרוול הקימונו פשוטה ביותר, מפני שאין לו בית שחי. שרוול הקימונו נראה במיטבו כאשר הזרוע מורמת מצדי הגוף ,אך כאשר הזרוע תלויה בצוררה טבעית יש כמות ניכרת של עודפי בד מתחת לזרועות. ניתן לשפר את מראה החלק מתחת לזרועות במתן תשומת לב ייחודית בכל דגם ודגם לתנוחות הגוף והשרוול. קיימות שתי דוגמאות לקימונו- גזרה ישרה וגזרה צמודה. מקורו של בגד הקימונו הוא בגלימה הסינית בסגנון פ"או , אך היום הוא מקושר בדרך כלל עם יפן, לשם הגיע בהמהלך המאה השמינית. מאז זכה לתהילה עולמית בזכות האלגנטיות שלו וסגנונו הקישוטי.
קלייר מקקארדל – Claire Mccardell
מעצבת אופנה ילידת מרילנד שבארצות הברית, רכשה את השכלתה המקצועית ב"פארסונס" שבניו-יורק ואחר כך המשיכה ללמוד גם בפריס. בסוף שנות ה- 20 שבה לניו-יורק וב- 1929 הצטרפה לאחד מבתי האופנה בעיר ואחר כך התמנתה למעצבת ראשית שם. ב- 1938 הציגה את האוסף הראשון שלה שכלל שמלות קטנות הגזורות באלכסון ללא הבלטת קו המותניים. בשנת 1940 הציגה אוסף ראשון שנשא את שמה. מקקארדל הצטיינה בעיצוב של בגדים מעשיים מאריגים פשוטים כמו : כותנה,דנים וג'רסי . השמלות שעיצבה היו תמיד פשוטות ונקיות ועם זה בעלות פרט עיצובי מעניין . סימן ההיכר שלה היו כיסים גדולים , תפרים מודגשים , קרסים בולטים ושרוכים שנקשרו בכתפיים . בגישתה המעשית והעניינית הקדימה את זמנה וכמה מעיצוביה (כמו שמלת המעטפת) נחשבים לקלאסיקה אמריקנית . מקקארדל נחשבת עד היום לאחת המעצבות האמריקניות המשפיעות ביותר ועיצוביה נראים עדכניים ולבישים גם בשנות ה- 90 המאוחרות .
קמפיין מסחרי
הפקת צילומים של פרטים המעוצבים עבור מי שעיצב אותם או עבור החברה העומדת מאחורי היצור שלהם. החברה או המעצב הם אלה שמממנים את ההפקה כולה. כוללת צוות הפקה, ארט דירקטור, צוות סטיילינג, צילום וכדומה. החברה משלמת על תמונות או הסרט. יש להם את הקניין על התמונות ומכאן נגזר מחיר ההפקה הגבוה.
בדרך כלל נרקם סיפור אווירה מאחורי כל צילום קמפיין מסחרי כדי לחדד את החזון וקהל היעד החדש או הישן של החברה.
חברות האופנה והמעצבים יכולים להרחיק עד קצה העולם כדי למצוא את הרקע "המושלם" ולהזמין דוגמנית מקצה העולם השני כי היא משקפת נכון ביותר את החזון והמסר שחברת האופנה הכינה ללקוחותיה.
התמונות או הסרט יועלו בסופו של דבר כתמונת פרסומת, בקטלוג החברה, או כסרט פרסומת לטלוויזיה, אינטרנט ואפילו לאולמות הקולנוע. יחסי הציבור יוציאו למדיה צילומים מאחורי הקלעים ורכילות מהשטח. לעיתים יתווסף מלל למערכת הפרסומית בעיקר כדי לחזק את הקונספט או סיפור הרקע גם אם זה שיר המעביר אוירה שמחזקת את הקמפיין כולו.
קנבס
אריג חזק המשמש בדרך כלל לבגדי ספורט ולנעליים . במלחמת העולם הראשונה שימש גם לבגדי אופנה לעונת הקיץ
קנזאי יאממוטו – Kansai Yamamoto
מעצב יפני, פתח בית אופנה משלו בשנת 1971. תצוגות האופנה שלו הביאו לו פרסום רב בזכות המקומות המיוחדים שבהם הן נערכות. הוא משלב מסורת יפנית עם עיצובים אקזוטיים מדהימים ונחשב למעצב מיוחד בעל סגנון אישי שאינו מושפע משום זרם באומנות העיצוב .
קרדיגן
מקטורן בעל שרוולים ארוכים העשוי מסריג בעל עובי משתנה , ולו רכיסה בחזית . במקור נלבש בידי הקצינים בצבא הבריטי במלחמת קרים ונקרא כך על שם הרוזן ה- 7 מקרדיגן , ג'יימס תומאס ברודנל , שהיה המפקד של הבריגאדה הקלה . במאה ה- 20 אומץ הקרדיגן , לאחר שהוסר ממנו הצווארון , כבגד לאישה ולגבר לשעות היום . בשנות ה- 20 וה- 30 השתמשה בו שאנל כחלק מחליפת "שני חלקים" ובכך תרמה לפופולאריות הרבה של בגד זה . בשנות ה- 50 לבשו אותו הנשים כשהכפתור מאחור .
קרושה
צורת סריגה ידנית שבה משתמשים במסרגה אחת בעלת זיז בקצה המאפשרת יצירת מרקמים מורכבים על ידי סריגת לולאות . מקובלת הן בסריגה ביתית והן בסריגה תעשייתית לבגדים או לצורת תחרה .
קרטין
חלבון סיבי שיוצר את הרקמות הקרניות של הגוף, כגון ציפורניים, שיער והשכבה החיצונית ביותר של העור.
קרינולינה
חצאית תחתונית הנתמכת על ידי חישוקי ברזל לשמירת צורתה המבנית . הקרינולינה נלבשת מתחת לחצאית עליונה ומקנה לה נפח וצורה .
קריסטל
קריסטלים מיוצרים ממינרל ששמו קוורץ. איכות הקריסטל נמדדת בדחיסות החומר ובאופן החיתוך שלו – ככל שהחומר דחוס יותר כך עולה איכות האבן. חיתוך נכון יגרום לשבירת קרני האור בקריסטל. כדי שהאבן המלאכותית תנצנץ למרחקים הוסיפו לבסיסה ציפוי רקע מתכתי שגורם לקריסטלים לנצנץ יותר. רוב הקריסטלים מקבלים את צבעיהם המרהיבים באמצעות תוספי צבע מלאכותיים.
קרפ
אריגי הקרפ למיניהם ובהם גם הקרפ צמר מיוצרים מחוטים מפותלים . הם מצטיינים במרקם רך וקפיצי המקנה לאריג זה את אופיו המיוחד . הקרפ יכול להיות בכל עובי ומחומרים שונים והוא משמש לסוגי לבוש שונים ומגוונים .
קשמיר
סיב טבעי נדיר המופק משיער כבש הקשמיר הגדל במונגוליה , בסין , בעיראק ובאפגניסטן מצוי בשימוש מן המאה ה- 14 . משמש בייחוד לסריגי חורף ולאריגי איכות חורפיים . הקשמיר יקר עד מאוד ולעתים קרובות הוא מעורב בסיבי צמר או ויסקוזה כדי להוזיל את מחירו . סריגים העשויים מקשמיר נחשבים ליוקרתיים ביותר .